خانه / دانش وفناوری / اینترنت / کدهای دستوری همراه اول اعتباری و دائمی و خدمات اینترنت

کدهای دستوری همراه اول اعتباری و دائمی و خدمات اینترنت

برچسب ها:،خدمات همراه اول،کدهای همراه اول،همراه اول اینترنت،فعال سازی اینترنت همراه اول،کدهای همراه اول دائمی،غیر فعال سازی اینترنت همراه اول،کد همراه اول برای مکالمه رایگان،اپراتور همراه اول،کد فعال سازی اینترنت همراه اول،کد اعلام موجودی همراه اول،کد باقیمانده اینترنت همراه اول،غیر فعال سازی اینترنت همراه اول

 

سرویس آوای انتظار

با فعال سازی سرویس آوای انتظار، تماس گیرنده با شنیدن آوایی دلنشین در انتظار پاسخ گویی می ماند.

هزینه فعالسازی این سرویس برابر با ۳،۰۰۰ ریال بوده و برای مدت ۳۰ روز اعتبار دارد. هزینه تغییر آوای انتظار تا ۱۵ روز پس از فعالسازی سرویس رایگان است، در صورت تغییر آهنگ از روز شانزدهم به بعد مجددا از حساب مشترک مبلغ ۳،۰۰۰ ریال کسر شده و دوره عضویت نیز تجدید خواهد شد.

آوای انتظار
روش ارسال/عملیات فعالسازی تغییر آهنگ غیرفعالسازی
پیامک (sms) ارسال کد آوا به شماره ۸۹۸۹ ارسال کد آوای جدید به شماره ۸۹۸۹ ارسال عدد ۵ به شماره ۸۹۸۹
(IVR) تلفن گویا تماس با شماره ۹۹۹۰ از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید۲، سپس ۲، سپس ۱، سپس ۲،سپس ۲، سپس ۱و سپس وارد کردن کد آوای انتظارمورد نظر و کلید مربع تماس با شماره ۹۹۹۰ از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید۲، سپس ۲، سپس ۱، سپس ۲،سپس ۱ و سپس وارد کردن کد آوای انتظار جدید مورد نظر و کلید مربع تماس با شماره ۹۹۹۰ از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید۲، سپس ۲، سپس ۲ و سپس ۲
کدهای دستوری (USSD) شماره گیری و ارسال *۱۰*۲۲۱*کدآهنگ# شماره گیری و ارسال *۱۰*۲۲۲*کدآهنگ جدید# شماره گیری و ارسال
*۱۰*۲۲۳* کدآهنگ #

بسته های آلفا+(سرعت بدون مرز)

بسته های آلفا+ بسته های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه ای را از اینترنت نسل سوم، چهارم و نسل چهارونیم ممکن می سازند. افرادی که فایل های حجیم ارسال و یا دریافت می کنند، مکالمه های صوتی و یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می دهند، از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند می توانند از بسته­ های آلفا+ استفاده کنند. بسته های آلفا+ تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند. جزئیات بسته های آلفا+ در جدول ۱ ارائه شده است.

جدول ۱- بسته های آلفا+ (سرعت بدون مرز)

مدت اعتبار دائمی / اعتباری حجم بسته مبلغ قابل پرداخت روش فعالسازی
روزانه هدیه شبانه
یک روزه دائمی/ اعتباری ۱۰۰MB ۱۰۰MB ۱,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۱۱#
دائمی/ اعتباری ۳۰۰MB ۳۰۰MB ۳,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۱۲#
دائمی/ اعتباری ۱GB ۱GB ۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۱۳#
دائمی/ اعتباری ۳GB ۳GB ۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۱۴#
هفت روزه دائمی/ اعتباری ۱۰۰MB ۱۰۰MB ۲,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۲۱#
دائمی/ اعتباری ۳۰۰MB ۳۰۰MB ۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۲۲#
دائمی/ اعتباری ۱GB ۱GB ۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۲۳#
دائمی/ اعتباری ۳GB ۳GB ۱۳,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۲۴#
سی روزه دائمی/ اعتباری ۱۰۰MB ۱۰۰MB ۴,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۱#
دائمی/ اعتباری ۳۰۰MB ۳۰۰MB ۷,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۲#
دائمی/ اعتباری ۱GB ۱GB ۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۳#
دائمی/ اعتباری ۲GB ۲GB ۱۲,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۴#
دائمی/ اعتباری ۴GB ۴GB ۱۷,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۵#
* سی روزه (ویژه)  اعتباری ۲GB ۱۱,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۲۱#
اعتباری ۴GB ۱۴,۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۲۲#
دائمی/ اعتباری ۵GB ۱۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶۷#
دائمی ۶GB ۱GB ۱۹,۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۱۱#
اعتباری ۷GB ۱GB ۲۱,۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۲۳#
دائمی/ اعتباری ۱۰GB ۲۴,۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶۸#
دائمی ۱۵GB ۳۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۱۲#
دائمی ۲۵GB ۵۷,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۳۶*۱۱۳#
بسته های آلفا+ بلند مدت (جدید)
مدت اعتبار دائمی / اعتباری حجم بسته مبلغ قابل پرداخت روش فعالسازی
روزانه هدیه شبانه روش فعالسازی در درگاه*۱۰۰# روش فعالسازی در درگاه*۱۰#
سه ماهه دائمی/ اعتباری ۵GB ۰ ۲۲,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۱# *۱۰*۳۲۲۴۱#
دائمی/ اعتباری ۸GB ۰ ۳۲,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۲# *۱۰*۳۲۲۴۲#
دائمی/ اعتباری ۱۰GB ۰ ۳۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۳# *۱۰*۳۲۲۴۳#
دائمی/ اعتباری ۱۶GB ۰ ۴۴,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۴# *۱۰*۳۲۲۴۴#
دائمی/ اعتباری ۲۵GB ۰ ۶۴,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۵۱# *۱۰*۳۲۲۴۵۱#
دائمی/ اعتباری ۳۵GB ۰ ۷۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۵۲# *۱۰*۳۲۲۴۵۲#
دائمی/ اعتباری ۵۰GB ۰ ۹۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۵۳# *۱۰*۳۲۲۴۵۳#
دائمی/ اعتباری ۷۰GB ۰ ۱۲۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۴۵۴# *۱۰*۳۲۲۴۵۴#
شش ماهه دائمی/ اعتباری ۱۰GB ۰ ۳۸,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۱# *۱۰*۳۲۲۵۱#
دائمی/ اعتباری ۲۰GB ۰ ۵۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۲# *۱۰*۳۲۲۵۲#
دائمی/ اعتباری ۳۵GB ۰ ۹۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۳# *۱۰*۳۲۲۵۳#
دائمی/ اعتباری ۵۰GB ۰ ۱۱۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۴۱# *۱۰*۳۲۲۵۴۱#
دائمی/ اعتباری ۷۰GB ۰ ۱۴۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۴۲# *۱۰*۳۲۲۵۴۲#
دائمی/ اعتباری ۹۰GB ۰ ۱۶۴,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۵۴۳# *۱۰*۳۲۲۵۴۳#
یکساله دائمی/ اعتباری ۲۰GB ۰ ۶۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۶۱# *۱۰*۳۲۲۶۱#
دائمی/ اعتباری ۳۰GB ۰ ۸۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۶۲# *۱۰*۳۲۲۶۲#
دائمی/ اعتباری ۴۵GB ۰ ۱۱۲,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۶۳# *۱۰*۳۲۲۶۳#
دائمی/ اعتباری ۷۰GB ۰ ۱۵۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۶۴# *۱۰*۳۲۲۶۴#
دائمی/ اعتباری ۱۲۰GB ۰ ۱۹۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۶۵# *۱۰*۳۲۲۶۵#
  • جدول ۱-بسته های آلفا+(سرعت بدون مرز)
  •  برخی از بسته های آلفا+ به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه نیز هستند (قابل مصرف در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد). برای مثال بسته ماهانه ۳۰۰ مگابایت + ۳۰۰ مگابایت هدیه شبانه، علاوه بر ۳۰۰ مگابایت ترافیک خریداری شده، ۳۰۰ مگابایت نیز ترافیک هدیه دارد که در ساعات شب(۲ الی ۷ بامداد) قابل استفاده می باشد.
  •  در صورتی که حجم شبانه بسته تمام شده باشد و مشترک در بازه زمانی شب (۲ تا ۷ بامداد) از نوترینو استفاده نماید، ترافیک مصرفی از حجم شبانه روزی وی کاسته خواهد شد.
  •  بسته های آلفا+ بلند مدت (جدید) دارای رزرو خودکار می باشند به طوری که هر بسته رزرو خودش می باشد.
  •  هزینه خرید بسته های بلند مدت نیز همانند سایر بسته های آلفا+، برای مشترکین دائمی بر روی قبض خواهد آمد و برای مشترکین اعتباری از شارژ کسر خواهد شد.
  •  ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی با ۵۰% تخفیف محاسبه خواهد شد. برای مشاهده لیست صفحات به https://www.mci.ir/internet-tariff-reduction مراجعه نمایید.
  • توجه : بسته هایی که با عنوان ۳۰ روزه ویژه مشخص شده اند، به مدت محدود و از تاریخ ۵ تیر ماه تا پایان زمستان ۱۳۹۶ ارائه می شوند.
  • بسته http://ghizlar.ir/a1/danesh/hamrah2.png
  •  سه مورد از بسته های آلفا+ علاوه بر هدیه شبانه، دارای ترافیک هدیه وای فای اول (قابل استفاده در نقاط تحت پوشش وای فای اول) به میزان ترافیک روزانه می باشند. برای مثال بسته ماهانه ۱+۱ ، علاوه بر ۱ گیگابایت ترافیک خریداری شده، دارای ۱ گیگابایت ترافیک هدیه شبانه و نیز ۱ گیگا بایت هدیه وای فای اول می باشد.
  •  حجم وای فای اول هر بسته تنها در نقاط تحت پوشش وای فای اول و با اتصال به شبکه بی سیم WiFiAval امکانپذیر می باشد.
  •  برای مشاهده نقاط تحت پوشش وای فای اول به www.mci.ir/wifiaval مراجعه نمایید.

بسته ۴ گیگابایت( ۲گیگ +۲ گیگ هدیه شبانه) (ویژه با شرایط ) پیشنهاد ویژه نوترینو به مشترکان با قیمت ۱۲,۰۰۰ تومان برای مدت محدود است.

مشترک گرامی، شما با خرید این بسته از پیشنهاد ویژه همراه اول که در مدت محدود ارائه می شود بهره­ مند خواهید شد. به مدت محدود، این بسته اینترنتی برای همراهان وفادار با تخفیف ۳ هزار تومانی و معادل ۱۲ هزار تومان ارائه می شود. از آنجا که ارزش واقعی این بسته ۱۵ هزار تومان است، اگر مشترک قصد ترک اپراتور را داشته باشد باید مجموع تخفیفات آن را به منظور تسویه حساب با اپراتور پرداخت کند.

بسته های آلفا+ شبانه (با حجم محدود)

بسته‌های آلفا+ شبانه، بسته های پرسرعت نوترینو هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده شبانه در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد طراحی شده اند.

جدول ۲- بسته‌های آلفا+ شبانه(با حجم محدود)
بسته‌ های شبانه میزان حجم قیمت (تومان) کد دستوری فعالسازی
یک روزه ۹۰۰ مگابایت ۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۷۱#
هفت روزه ۱۰ گیگا بایت ۴,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۷۲#
سی روزه ۲۲ گیگا بایت ۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲۷۳#

اتمام بسته

بسته ها در دو صورت به پایان می رسند:

  1. ۱.پایان مدت اعتبار بسته
  2. ۲.پایان حجم شبانه ­روزی بسته (حتی اگر هدیه شبانه باقی مانده باشد)

با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:

  1. ۱.تمدید خودکار زمانی: این قابلیت مربوط به بسته­ های ماهانه سه ماهه، شش ماهه و یکساله آلفا+ می باشد که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می­ توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# تمدید خودکار را لغو کنند.
  2. ۲.تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­ های آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می ­توانند با ارسال کد دستوری *۱۰۰*۸# تمدید خودکار را لغو کنند.
  3. ۳.تعرفه عادی: در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:
تعرفه عادی نوترینو
نوع سیم کارت تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات   تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی*
سیم کارت دائمی ۰.۴ ریال ۰.۲ ریال
سیم کارت اعتباری ۰.۶ ریال ۰.۳ ریال

 برای مشاهده لیست صفحات منتخب به https://www.mci.ir/internet-tariff-reduction مراجعه نمایید.

رزرو بسته

در صورتی که مشترکی بسته­ ی فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته­ ی دیگری نماید، بسته­ ی جدید برای وی رزرو می­ گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته­ ی رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته­ ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته­ ی دلخواه صورت پذیرد.

نکات اصلی در خصوص رزرو بسته :

مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می ­شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری *۱۰۰# بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری *۱۰۰*۸# استفاده نمود.

روش های خرید و پرداخت:

روش خرید و پرداخت هر یک از بسته ها در جدول زیر شرح داده شده است:

مشاهده و خرید بسته ها
سامانه جامع *۱۰# سامانه *۱۰۰# سامانه جامع پیامکی
۰۰۹۸۱۰
یا
۹۸۱۰+
سامانه پیامکی ۸۰۸۰ حساب کاربری همراه من
شماره گیری *۱۰*۳۲#
مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
شماره گیری
*۱۰۰#
مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
ارسال عدد ۳۲ لاتین
مشاهده بسته ها و ارسال عدد بسته
ارسال عدد ۳۲ لاتین
مشاهده بسته ها و ارسال عدد بسته
مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس
my.mci.ir
مشاهده و انتخاب بسته موردنظر
روش پرداخت
مشترکین دائمی مشترکین اعتباری
اضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک
خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول(*۱#)
خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم خرید بسته نوترینو برای دیگران
-تنها با یک بار مراجعه به سرشماره *۱# و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی – خرید برای اعضا خانواده و نزدیکان
– خرید برای خود مشترک جهت استفاده روی دستگاههایی مانند تبلت

برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول(*۱#) مراجعه نمایید.

اطلاع از وضعیت بسته:

مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

اطلاع از وضعیت بسته
سامانه جامع *۱۰# سامانه *۱۰۰# سامانه جامع پیامکی ۱۰ سامانه پیامکی ۸۰۸۰ حساب کاربری همراه من
شماره گیری *۱۰*۳۲۰# شماره گیری *۱۰۰*۰# ارسال عدد ۳۲۰ لاتين ارسال عدد ۰ لاتين مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir قسمت گزارش مصرف

http://ghizlar.ir/a1/danesh/hamrah1.jpg#axzz59NCqLTEgبسته های نامحدود شبانه

بسته‌های نامحدود شبانه، بسته های یک روزه، یک هفته و یک ماهه نوترینو با سرعت بدون مرز، با حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه روز ارائه می شوند.

بسته های شبانه(حجم نامحدود)
بسته های اینترنت نامحدود شبانه مدت زمان اعتبار بسته نامحدود کد دستوری فعال سازی قیمت سیاست مصرف منصفانه
اینترنت نامحدود شبانه (یک روزه) ۱ روز از ۲ تا ۷ بامداد *۱۰۰۰*۲۲۱۱# ۲,۵۰۰ تومان ۲۰ گیگابایت
۱ روز از ۱  بامداد تا ۱۱ صبح *۱۰۰۰*۲۲۱۲# ۵,۰۰۰ تومان ۵۰ گیگابایت
اینترنت نامحدود شبانه (یک هفته) ۷ روز از ۲ تا ۷ بامداد *۱۰۰۰*۲۲۲۱# ۷,۰۰۰ تومان ۶۰ گیگابایت
۷ روز از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح *۱۰۰۰*۲۲۲۲# ۱۴,۰۰۰ تومان ۱۵۰ گیگابایت
اینترنت نامحدود شبانه (یک ماهه) ۳۰ روز از ۲ تا ۷ بامداد *۱۰۰۰*۲۲۳۱# ۱۴,۵۰۰ تومان ۱۸۰ گیگابایت
۳۰ روز از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح *۱۰۰۰*۲۲۳۲# ۲۹,۰۰۰ تومان ۴۵۰ گیگابایت

این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می­ باشد.

لازم بذکر است بسته­ های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند.

کلیه بسته های نامحدود شبانه، دارای مصرف منصفانه مطابق با جدول بالا می باشند.

مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال نماید.

در صورتیکه مشترک یکی از بسته های آلفا+ را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود.

سایر کدهای دستوری مربوط به این بسته­ ها در جدول زیر آمده است:

سرویس کد دستوری (USSD)
اینترنت نامحدود *۱۰۰۰*۲۲#
استعلام *۱۰۰۰*۰#
راهنما *۱۰۰۰*۹#

USSDدرختواره کدهای

 مکالمه گروهی

با فعالسازی این سرویس مشترکین تلفن همراه می توانند بصورت همزمان با حداکثر ۵ نفر مکالمه نمایند،  بصورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت نمودن وشنیدن صدای سایرین را داشته باشند.

برای ایجاد مکالمه گروهی،می توان با اولین شماره تماس گرفته و مکالمه را در حالت Hold قرار داد. پس از تماس با شماره بعدی و انتخاب گزینه join،Conference یا merge از option یا منوی گوشی،مکالمه گروهی برقرار می شود.

این سرویس برای تمام مشترکین فعال می باشد.مشترک می تواند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی، نسبت به غیرفعال سازی سرویس اقدام نماید.

 انتقال مکالمه

با فعالسازی این سرویس، مشترکین تلفن همراه می توانند درحالات مختلف شماره تلفن خودرا روی شماره دیگر منتقل نمایند.

این سرویس رایگان عرضه می شود.

درصورت تماس، هزینه مکالمه ازتلفن همراه مربوطه به شماره انتقال یافته، برای مشترک محاسبه می گردد.

*        انتقال کلیه تماس ها به شماره دلخواه

استفاده از کد # شماره *۲۱*

*         غیرفعال سازی سرویس انتقال کلیه تماس ها

استفاده از کد #۲۱#

*         انتقال تماس درصورت اشغال بودن به شماره دلخواه

استفاده از کد#شماره *۶۷*

 *       غیرفعال سازی سرویس انتقال تماس درصورت اشغال بودن

استفاده از کد #۶۷#
پیامگیر صوتی (منشی تلفنی)

مشترکین دائمی و اعتبباری همراه اول می توانند سرویس پیامگیر صوتی خود را از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول با استفاده از روش های زیر به صورت رایگان فعال نمایند:

  • شماره گیری*۱۰*۲۴۱#
  • ارسال ۲۴۱ به سرشمار ۱۰

به این ترتیب تماس های بدون پاسخ به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ مشترک را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند.مشترکین می‏توانند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوند.

ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول

  • مشترکین می توانند با استفاده از روش های فوق، پیامگیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer)فعال نمایند.به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.
  • درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی، برای مشترک پیام بگذارد. پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و وجود پیام صوتی جدید را به وی اطلاع می دهد.
  • درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیامی نگذارد. پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برای مشترک ارسال شده و وجود یک تماس بی پاسخ را به وی اطلاع می دهد.
  • مشترکین می توانند از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های جدید خود را شنیده و یا پیام های خود را مدیریت نمایند.
  • درصورتیکه مشترک به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشد، می تواند با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کند.

توجه:مشترک می تواند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و برای پیامگیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین نماید.

قوانین و شرایط کلی

  • مشترکین می توانند، سرویس پیامگیر صوتی خود را تنها با استفاده از روش های ذکرشده (از طریق سامانه جامع خدمات) فعال و غیرفعال نمایند. به عبارت دیگر فعال سازی و غیرفعال سازی ازطریق دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان پذیر نمی‎باشد.
  • پیامگیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض درحالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) فعال می شود. مشترکین می توانند با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس های خود را در حالت های دیگر همچون دردسترس نبودن(Unreachable) ، مشغول بودن شماره (Busy) و … به ۰۹۹۱۲ انتقال دهند.
  • پیامگیر صوتی همراه اول صرفا بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می شود و درصورتیکه با استفاده از تنظیمات گوشی پیامگیر صوتی بر روی شماره هایی به جز شماره فوق الذکر فعال شود، نمی توان پیام های صوتی را دریافت کرد.
  • درصورتیکه مشترک سرویس تماس بان خود را فعال نموده باشد، می تواند به صورت همزمان سرویس پیامگیر صوتی خود را نیز فعال نموده و از مزایای این سرویس ها به ترتیب درحالت های دردسترس نبودن(Unreachable) و عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) بهره مند شود.
  • درصورتیکه مشترک سرویس انتقال تماس خود را از طریق شماره گیری *۱۰*۲۴۳#و یا ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰غیرفعال نماید، فعال‏سازی سرویس پیامگیر صوتی با موفقیت انجام نمی شود.
  • دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام هزینه ای معادل هزینه تماس درون شبکه ای خواهد داشت.

عدم دریافت پیامک تبلیغاتی 

برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#

۳ – شماره گیری کد دستوری*۸۰۰#

۴ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

 

جیرینگ،کیف پول همراه

جیرینگ سامانه ای نوین برای مدیریت امورمالی است. مشترکین می توانند عملیاتی چون واریز، انتقال و برداشت وجه، پرداخت قبوض همراه اول، خرید شارژ اعتباری، خرید و پرداخت های روزانه را با استفاده از این سرویس و بدون نیاز به داشتن حساب بانکی انجام دهند. اطلاعات تکمیلی درمورد نحوه ارائه خدمات در سایت(http://jiring.ir) آورده شده است.

با شماره گیری *۱۲۳# ، انجام مراحل ثبت نام و دریافت رمز، عضوی از جیرینگ باشید.

با مراجعه به سایت (http://jiringate.com) جیرینگ خود را شارژ کنید.
 سرویس همراهان اول

مشترکین دائمی می توانند با استفاده از این سرویس، شماره همراه اول یا ثابت ۵ نفر از اعضای خانواده و یا دوستان را در لیست همراهان اول خود قرارداده و مشترکین اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس ۱۰ شماره همراه اول و ثابت (حداکثر ۵شماره تلفن ثابت) را در لیست همراهان اول خود قرار دهند. پس از فعالسازی این سرویس مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در مدت زمان ۳ ماه از تخفیف در مکالمات داخل شبکه با این شماره ها بهره مند گردند. هزینه افزودن هر عضو ۴۵۰۰ ریال است. مکالمات داخل شبکه با همراهان اول برای مشترکین دائمی و اعتباری شامل ۱۰% تخفیف خواهدبود.

سرویس همراهان اول
نوع درخواست
دستور
فعال سازی
 
 ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۲۰
ارسال دستور *۱۰*۳۳۱۲#
غیرفعال سازی

ارسال عدد ۵ به شماره ۸۹۲۰

 ارسال دستور #*۱۰*۳۳۱۵#

 اضافه نمودن عضو
ارسال (شماره موردنظر#۳) به شماره ۸۹۲۰ ارسال دستور*۱۰*۳۳۱۳#
 جایگزینی اعضای انتخابی
ارسال (شماره جدید#شماره قدیم#۴) به شماره ۸۹۲۰

ارسال دستور *۱۰*۳۳۱۴#

 حذف عضو

 ارسال (شماره موردنظر#۶) به شماره ۸۹۲۰

ارسال دستور*۱۰*۳۳۱۶#

 مشاهده اعضا
 ارسال عدد ۰ به ۸۹۲۰
 ارسال دستور *۱۰*۳۳۱۱#
سرویس همراهان اول ویژه مشترکین اعتباری
نوع درخواست
دستور
ارسال راهنمای کدهای دستوری (Help)
#.*۱۳۱*
فعال سازی سرویس

*۱۳۱*۱#  

غیرفعال نمودن سرویس
۲#*۱۳۱*
 اضافه نمودن اعضاء انتخابی
#شماره تلفن موردنظر*۳*۱۳۱*
 جایگزینی اعضاء انتخابی همراهان اول

*۱۳۱*۴* شماره قدیم*شماره جدید#

 مشاهده اعضاء همراهان اول
*۱۳۱*۵#  
حذف اعضاء انتخابی همراهان اول
*۱۳۱*۶#  
سرویس انتقال اعتبار

سرویس انتقال اعتبار، سرویسی جذاب است که به مشترکین امکان می دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی و اعتباری همراه اول برای خطوط اعتباری شارژ یا اعتبار منتقل کنند. به این ترتیب مشترکین اعتباری همراه اول می توانند علاوه روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق خط دائمی و اعتباری دیگر نیز شارژ خود را افزایش دهند. مبلغ منتقل شده در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی ارائه می شود و یا از اعتبار مشترکین اعتباری انتقال دهنده شارژ، کم می شود. هزینه هر انتقال ۴۰۰ ریال می باشد.

سرویس انتقال اعتبار
انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی
انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری

ارسال پیامک با متن

(شماره مقصد*مبلغ به ریال* رمز) به شماره ۸۹۱۱

استفاده ازکد میانبر

  # شماره مقصد*مبلغ به ریال*رمز*۱۳۲*

استفاده از دستور # ۱۱۳*۱۰*
استفاده از تلفن گویا ۴۴۴
 شرایط انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی
•مقدار قابل انتقال در هر تراکنش باید مضربی از ۱۰،۰۰۰ ريال و بین ۱۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ ريال باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال در هر ماه برای مشترکین دائمی ۱۰۰،۰۰۰ ريال است.
• مشترکین دائمی با رسیدن بدهی به ۶۰ درصد ودیعه شان، امکان استفاده از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.
• مشترکین دائمی با شرایط غیر نرمال (مانند تقسیط قبض، سیم کارتهای تست و اداری) امکان استفاده از سرویس را ندارند.
• مشترکین دائمی دارای خط با پیش شماره ۰۹۱۰ امکان استفاده از این سرویس را ندارند.
  شرایط انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری
•مقدار قابل انتقال در هر تراکنش باید بین ۱۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ ريال باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال در هر ماه برای مشترکین اعتباری ۵۰۰،۰۰۰ ريال است. حداکثر دفعات انتقال اعتبار، ۳۰ بار در ماه می باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال روزانه برای مشترکین اعتباری ۱۰۰،۰۰۰ ريال است. حداکثر دفعات انتقال اعتبار، ۵ بار در روز می باشد.
• مشترکین اعتباری با شرایط غیر نرمال (مانند خط صفر، قطع، غیرفعال و سلب امتیاز) امکان استفاده از سرویس را ندارند.

توجه: مشترکین می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۸۹۱۰، رمز انتقال را به دست آورند.

توجه: مشترکین می توانند از طریق تماس با تلفن گویا ۹۹۹۰،ورود به منوی خدمات صورت حساب مشترکین و پرداخت قبض(فشردن کلید۹)، ورود به منوی خدمات تلفن های اعتباری(فشردن کلید۴)،تعیین شماره و خرید شارژ با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب، شماره اعتباری موردنظر را شارژ نمایند.

سامانه جامع خدمات همراه اول*۱۰#

کلیه مشترکین همراه اول می­ توانند به صورت رایگان و به سادگی با اتصال به سامانه جامع خدمات همراه اول به کلیه خدمات و طرح­های همراه اول دسترسی یابند. برای اتصال به این سامانه تنها کافی است *۱۰# را بر روی گوشی­های خود شماره ­گیری کنید.

 مزایای سامانه جامع خدمات همراه اول:

*   کار با این سامانه بسیار ساده است و مشترکین پس از اتصال به سامانه تنها کافی است از داخل منوی ارائه شده گزینه ­ی مورد نظر را انتخاب کنند.

*   مشترکین می ­توانند در یک نگاه کلیه خدمات و طرح­های همراه اول را ببینند. به این ترتیب، همچنین مشترکین تنها با به خاطر سپردن کد *۱۰# به کلیه خدمات و طرح­ها دسترسی خواهند داشت.

*   مشترکین با هر نوع گوشی می ­توانند به این سامانه اتصال یابند. بعبارت دیگر بر خلاف سامانه های دیگر ( مانند SMS) استفاده از این سامانه وابستگی به نوع تلفن همراه و زبان نوشتاری آن ندارد.

*    استفاده از این سامانه رایگان است.

*   مشترکین برای دسترسی به سطوح جلوتر نیازی به مرور کلیه سطوح قبلی ندارند و می­توانند با استفاده از کدهای میانبر مستقیما به بخش مورد نظر دسترسی یابند.

انتظار مکالمه

با فعالسازی این سرویس ، مشترکین تلفن همراه می توانند درزمان مکالمه، اگرتماس جدیدی با وی برقرارشد با در انتظار گذاشتن یکی از تماس ها ، پس از فشردن کلید برقراری ارتباط با دیگری مکالمه نمایند.

این سرویس برای تمامی  مشترکین بصورت رایگان فعال بوده و استفاده از آن صرفا” نیازمند تنظیمات گوشی می باشد

با ارسال دستور *۱۰*۲۴۲# از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول می توان به سرویس انتظار مکالمه دسترسی پیدا کرد.

نمایشگر

بافعال بودن این سرویس رویت شماره تلفن تماس گیرنده امکان پذیر می شود .این سرویس برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال است.

 شماره گیری ثابت

با فعالسازی این سرویس مشترکین می توانند امکان شماره گیری باسیم کارت خود را صرفا” به تعداد مشخص و معین (این تعداد با توجه به گوشی تلفن همراه بین ۱۵ الی ۲۵ شماره متغیر می باشد ) محدود نمایند. این سرویس برای تمامی مشترکین فعال بوده و فقط نیاز به اعمال تنظیمات درگوشی دارد.

دریافت صورت حساب پایان دوره و میان دوره

با استفاده از این سرویس، مشترکین دائمی می توانند از قبض دوره و كاركرد ميان دوره تلفن همراه خود به تفكيك موارد كاركرد تلفن شهري، بين شهري، پيام‌كوتاه و ساير هزينه‌‏ها مطلع شوند.
*    دریافت مبلغ کارکرد میان دوره
–    ارسال پیامک با متن m به شماره ۹۹۰۰۰۹
–    ارسال دستور *۱۰*۱۱۲#
–    مراجعه به سایت همراه اول( www.mci.ir)

*    دریافت خلاصه قبض آخرین دوره
–    ارسال پیامک با متن s به شماره ۹۹۰۰۰۹
–    ارسال دستور *۱۰*۱۱۱#
–    مراجعه به سایت همراه اول( www.mci.ir)

پرداخت غیرحضوری صورت حساب

شركت ارتباطات سيار با همكاري بانك ها، امكان پرداخت غيرحضوري قبوض تلفن همراه را در سطح كشور فراهم نموده است.

جهت استفاده از خدمات پرداخت غیرحضوری، افتتاح حساب در هریک از بانک های طرف قرارداد، تکمیل فرم و دریافت کدشناسایی و کلمه عبور، ضروری می باشد.

روش های مختلف پرداخت غیرحضوری صورت حساب عبارتند از: 

*             پرداخت از طريق سامانه اطلاع رسانی ۹۹۹۰
*             پرداخت از طريق اينترنت و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک
*             پرداخت از طریق سامانه پرداخت جیرینگ و همبانک
*             پرداخت از طريق POSفروشگاه ها

*             ‎‎‎پرداخت از طريق تلفن بانک

*             پرداخت از طریق خودپرداز
*             پرداخت از طریق سامانه پیامکی بانک ها

مشترکین می توانند جهت اطلاع از بانک های طرف همکاری و روش های ارائه شده توسط هرکدام به آدرس

http://mci.ir/web/guest/bill-distance-payment مراجعه نمایند.

دریافت باقیمانده شارژ

با استفاده از این سرویس،مشترکین اعتباری از میزان شارژ باقیمانده و تاریخ پایان اعتبار آگاه می شوند.

*             دریافت باقیمانده شارژ

۱.      با استفاده از کد میانبر *۱۴۰*۱۱#

۲.      تماس با تلفن گویا۴۴۴، انتخاب منوی باقیمانده شارژ (فشردن کلید ۲)

۳.      ارسال دستور

 

 

 

۲ دیدگاه

  1. سلام بسیار زحمت کشیدین موفق و سر بلند باشید . دوست عزیز ای کاش در خصوص کد تغیر زبان از لاتین به فارسی و یا برعکس هم راهنمایی می فرمودین




    ۳



    ۰
  2. مدتیست که با شماره همراه اول دوستم تماس میگیرم.اوپراتور میگه مشترک موردنظردردسترس نمیباشد.تماس شماازطریق پیامک به ایشان ارسال میگردد..میخواستم ببینم آیاواقعأ به شماره ای که در دسترس نیست.پیام فرستاده میشه یا نه..ممنون از لطفتون.




    ۱



    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =